Чи законний розпуск парламенту?

Сьогодні Конституційний суд має почати розгляд питання про відповідність Основному закону Указу президента про оголошення дострокових виборів. Простіше кажучи – про законність розпуску парламенту.

Я зараз не буду писати про те, що президент має довіру в 73%, а парламент, мабуть, таку ж недовіру. Тому, з точки зору підтримки суспільством, це рішення має величезну підтримку.

І не буду розглядати відповідність Указу нормам закону – на це в нас є Конституційний суд. Хоча, брехати людям три роки про відсутність коаліції – це уже пряме порушення Основного закону. І, щонайменше, політична відповідальність за це має наступити. Та ще є базова норму народовладдя — єдиним джерелом влади в Україні є народ. А народ не хоче цього парламенту.

Я лише хочу нагадати 2014 рік, коли ці ж політики, які сьогодні вчепились за владу, так само вимагали перевиборів Верховної Ради. І з тими ж аргументами – докорінно змінились суспільні настрої. Те ж саме ми бачимо і сьогодні – майже всі партії, що пройшли до парламенту п’ять років тому, не мають довіри навіть для подолання виборчого бар’єру. І ці депутати будуть розповідати про те, що незаконно? А якщо б вони мали шанси потрапити у парламент – то Указ був би на їх думку законним?

На жаль, не державні чи суспільні інтереси сьогодні визначають позицію більшості нинішніх депутатів. Їх інтереси визначає бажання утриматись у владі будь-якими шляхами.

І ще – сьогодні їх позицію визначатиме не законність чи доцільність рішень, а простий метод: «баба Яга проти». Щоб не зробила нова влада, вони будуть проти. І така позиція навряд чи призведе до ефективної співпраці органів влади, а тому – вона буде гальмувати розвиток та зміни в Україні. І лише заради цього необхідно було б зробити перезавантаження.

11-06-2019